fredag 7 september 2012

Besviken.

Godmorgon!

Egentligen är det inte någon god morgon men om man säger det kanske det blir så. Detta blir en riktig gnällblogg idag så kanske du ska hoppa över läsningen idag.

Jag är besviken på människor idag. Under alla år, som blivit ganska många nu, jag fått hjälpa min mor med olika saker har jag aldrig, jag upprepar aldrig bett någon om att ställa upp. Nu gjorde jag det och vad hände? Nej. Inte det inte. "boka om". Inte "boka om till någon annan tid som jag kan" Inga förslag på tider där man kunde ställa upp. Som vanligt blir det jag som måste bråka med en mor som inte vill och jag blir så besviken.

Sen har vi dom som lovar saker och inte håller ord. "Så här ska vi göra" och sedan gör man helt andra saker. Tvärt emot det man lovat. Säger man då ingenting så är det säkert ingen som märker att man bryter sitt ord. Lova inte om du inte kan hålla ditt ord! Det är så mycket ärligare och rakare. Säg inte saker till mig som jag sen ska gå och vara ledsen över att ha blivit överkörd.

Jag vill behålla min, kanske naiva, bild av hur människor ska vara mot varandra. De människor som jag inte känner har jag inga förväntningar på, varför ska dom bry sig om mig, men ni andra kan väl behandla mig med den respekt jag förtjänar  Jag vill behålla min tro på människan och ni gör det svårt för mig. Lögner, svek och  avsaknad av respekt för min intelligens gör mig bara ledsen och besviken.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: