lördag 8 september 2012

Löjlig lördagsmorgon.

Godmorgon!

Nä, nu börjar detta bli lite löjligt! Vaknar av att mannen jag delar tidningen med står redo i träningskläder småjoggande på stället i hallen. I handen har han sin Iphone som ska registrera morgonens runda. Vid hans sida står två hundar som redan i förebyggande syfte har hängt ut tungan. Nu ska det motioneras innan fan har fått på sig skorna.
Jag känner mig som en riktig slöfock där jag släpar mig runt och försöker vakna men sen slänger jag en blick på detta ekipage och kommer fram till att det är jag som är den som har sinnena i behåll.
De tre som står där är definitivt dom som behöver tagga ner! Jag släpar mig ut i köket för att långsamt vakna med en kopp te.

Jag sitter här och funderar på vad denna dag ska innehålla. Det är lördag och inget planerat. Det är skönt. Denna dag ska jag ta som den kommer och lämna som den går. Jag ska ta min något energiska Doris och trötta ut huvudet lite. Kroppens behov tar mannen hand om mer än väl.
Min tanke är att jag ska lära henne att hjälpa mig ta ut tvätten ur tvättmaskinen. Det är dags att hon börjar göra sin del här hemma. Förtjäna brödfödan. Det finns så mycket nyttigt man kan lära hunden. Man kan lära dom att hämta alla möjliga saker men det förstås. Då blir jag ju ännu latare. Jag kommer att sitta i soffan hela dagarna medan hundarna diskar, lagar mat, städar och bäddar sängarna. Ack, ja. Så slö jag kommer att bli.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: