tisdag 4 september 2012

Tillbaka i vardagen.

Godmorgon!

I´m back! Tillbaka i vardagen igen. Efter en underbar helg i Bern med omnejd sitter jag med värkande ben efter en riktigt tuff "promenad" nerför ett berg i ca 10 % oavbruten lutning. Det var sååå värt det!

Vi började här:

Ovan molnen. På 1800 meters höjd. Tågresa upp för att sedan ta oss ner ca 8 km. I ständigt nerförslut. För dom som inte tycker 10 % lutning låter så mycket säger jag bara: Testa! Jag är i stort sett oförmögen att gå. Alla muskler skriker: Idiot! Det var så värt det! Vi vandrade i en fantastisk natur. Sonen har verkligen valt rätt land att bosätta sig i.

Vattenfall och utsikt som tar andan ur en.

Vi har haft en fantastisk helg. Sonen hade verkligen tänkt till och fixat en massa trevligt till sina besökande föräldrar. Jag fick krama och krama. Han suckade och lät mig hållas.
Vi har ätit och druckit gott. En lunch åt vi getost i honung och chili med en flaska gott vin till på en liten lokal bar som schweizarna själva går till. Inget turistställe och det var så mysigt. Vi pratade och pratade.

Jag lyssnade på sonen som utan problem numera pratar tyska och rör sig runt i landet som om han bott där hela sitt liv. Jag är så imponerad. Jag kommer att bli en flitig besökare i detta underbara land. Med flygbiljetter för ca 500 kr per man kan man faktiskt göra det lite då och då utan att bli ruinerad.  Dessutom var det helt underbart att krama sonen så det kommer inte att dröja så länge innan han får stå ut med det igen.
Nu får jag leva på minnena ett tag.

Ha en underbar dag!
Kram



Inga kommentarer: