torsdag 13 september 2012

Underbara människor.

Godmorgon!

Det här är en hyllning till alla som ringt, skickat sms, kommenterat och på andra sätt försökt hjälpa till i den tråkiga situation som uppstod för någon dag sedan. En god vän som genast satte på kaffet och jag fick sitta och prata av mig.  Med risk för att upprepa mig: helt underbara är ni!

Så många som genast försökte hitta alternativa platser för mig att hålla kurser på. När jag kom på kurs igår och förklarade situationen tog genast en upp sin mobil och ringde runt och fick namn och telefonnummer till ett ställe som kanske..... Andra sa: "Vi vill inte ha någon annan. Detta måste fixa sig".

Alla sms som ramlade in igår som försatte mig i tårar över hur snälla människor det finns. Den uppmuntran jag fått gör att jag inatt somnade gott trots allt. Vaggad på de mjuka moln jag blev inlindad i igår. Tack alla! tusen tack!

Nu ser det ut som om det kanske, kanske kan ordna sig på Arken Zoo i alla fall. Det är långt ifrån säkert. Det kan fortfarande gå åt skogen. Men. En liten ljusning kom igår redan. Jag har lite is i magen och avvaktar ett litet tag innan jag gör några ändringar inför nästa omgång. Det kan fixa sig!

Till sist en extra kram till dig som kom ut från affären, du vet vem du är. Dina ord kan du inte ana hur långt in i hjärtat dom landade. Jag var bara tvungen att ge dig en kram och med en klump i halsen kunde jag starta min lektion betydligt lättare om hjärtat. Det finns hopp! Jag vill, vill så gärna vara kvar där jag är!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: